Bruer og ferje på Bulandet
Frå 1979 vart øyar i Bulandet smått om senn knytta saman med bruer og vegar. I 1979 kom det veg mellom Nikøy og Hillersøy og bru mellom Nikøy og Kjempenes. Nikøysund bru vart bygd i 1987. Brua ligg 15,5 m over havflata og er eit av dei høgaste punkta i heile øygruppa. Ho står som eit landemerke i det elles låge kystlandskapet. I 1988 fekk Bulandet ferjesamband til fastlandet og naboøya Værlandet.
Rett til gode kommunikasjonar
Folket i Bulandet og Værlandet reiste krav om betre samband til fastlandet. Dei hevda same rett til trygge og gode kommunikasjonar som folk andre stader i landet. Samanhengjande veg mellom øyane var difor i lang tid eit svært aktuelt spørsmål for dei om lag 450 bulendingane og værlendingane.
Mange utgreiingar
I 1981 utarbeidde Askvoll kommune eit framlegg til vegsamband mellom Værlandet og Bulandet. I 1990 vart det laga ei konsekvensutgreiing som viste kva eit vegsamband ville gi av innsparingar av offentlege utgifter. Fylkeskommunen laga i 1998 ein rapport om næringsliv, busetnad og offentlege tenester, og vurderte alternative måtar å binda øyriket saman. Vegvesenet utarbeidde i 1999 eit forprosjekt for vegsamband mellom øyane.
Store kostnader
Kostnadsoverslaget var på mellom 110 og 200 mill. kroner. Prosjektet vart ikkje rekna som lønsamt, og kostnadene var usikre. Med vegsamband ville fylket spara ferje- og snøggbåtsubsidiar. For om det framleis skulle gå ferje til Bulandet, måtte fylket ha kosta ei ny, havgåande ferje til ca 80-100 mill. kroner. Askvoll kommune løyvde 10 mill. kroner, og fylket selde kraftaksjar for å få prosjektet i hamn. Den reelle kostnaden med heile sambandet vart 192 mill. kroner (2003-kr.). Linevalet vart avklara gjennom ein kommunedelplan som vart godkjend i juni 2000.
The Olsund bridge under construction in 2001. Two crane vessels are lifting the 106-metre-long central span in place. In operations of this kind, the utmost precision is required. With the long sea waves in this area, an operation such as this probably borders on the impossible.
Seks bruer
Vegarbeidet starta 3. juli 2001. Med seks bruer på til saman 1000 m og ny veg på 4240 m, vart Værlandet og Bulandet samla til eitt rike i desember 2003. Bruene vart prefabrikerte i Sandnessjøen. Stålkonstruksjonane kom på slep til byggeplassen. Den første brua lengst vest i sambandet går over Langøysundet. Ho er 57 m lang og veg 77 tonn. Dei andre bruene går over Olsundet (286 m) , Brattholmsundet (60 m), Åsgarden (32 m), Ytre Melværsund (317 m) og Indre Melværsund (234 m). Brua over Ytre Melværsund knyter øysamfunnet Værlandet og øysamfunnet Bulandet saman.
The road system was finished on 13 December 2003, and on 17 December the chairman of the county council Nils R. Sandal performed the official opening ceremony.
The bridge across the Indre Melværsund one month after its completion in 2003. The bridge constructions were prefabricated in large sections, and were assembled at the right place by means of a large crane vessel.
Eittfelts veg
15. august 2003 kunne dei køyre mellom øyane. Vegen er for det meste eittfeltsveg. Bruene har og eitt køyrefelt med møteplassar. Rundt 1300 m privat veg (no fylkesveg) vart opprusta, og rundt 800 m ny veg vart bygd på Værlandet. Snøggbåtruta er nedlagt, og transporten til og frå fastlandet går med ferje Værlandet-Askvoll. Men alle fekk ikkje veg. På Sandøya, som ligg utanfor Bulandet, er det to familiar som framleis ikkje har fått veg. Det er lite truleg at det blir vegsamband dit med det første.