Utnytting av naturlege hindringar
Ved Seltun snører dalen seg saman mellom høge bergsider. Vegen kryssar Lærdalselva og går inn i ein flat, lang dal. Vidare opp langs elva slyngjer vegen seg på til dels høge murar, mange stader med bratte uframkomelege fjellhamrar over, og djupe gjel nedunder. Forsvarsverka ligg i nedre og øvre delen av dette vanskelege området. På nordsida går den gamle kongevegen, heilt ubrukeleg som køyreveg, men framkomeleg til fots. Over Seltåsen og Steinsåsen gjekk kaptein Finne sin veg frå 1845-1847. Denne vart sentral i Nedre sperre og som sambandsveg til Øvre sperre. Heile åsen var stengd for sivil ferdsle.
Nedre sperre - frå Seltun til Galdane
Forsvarsanlegga ligg frå Seltun bru, langs dalsidene til Koren, der vegen svingar rett mot nord og om lag 800 meter vidare langs elva. Kommandoplassen låg godt gøymt i ei bergskor i Koren med fleire maskingevær-stillingar rundt.
Ei bombekastarstilling i grovura opp for husa på Seltun låg 200-300 m frå veg og bru. Fleire andre bombekastar- og kanonstillingar var førebudde langs gamlevegen opp Bresebakken. Godt gøymde vegar batt stillingane saman. Troppetrinn i grovur, jarnbøyler til å kliva i og ei gangbru over elva høyrde til.
Dalen er trong og svingete. Åtak frå fly ville ha liten effekt. Saniteten hadde lasarett under den gamle Sledahelleren, der lass-køyrarane i gamal tid skifta frå hjul til slede når dei skulle austover om vinteren.
Øvre sperre - frå Steine til Husum
Ved Øvre sperre går vegen i eit trongt skar mellom bratte fjell. Den smale vegen låg på ei smal innskoten hylle eller på høge murar over vanskelege gjel. Murane var underminerte og heile vegstrekninga var dekka av fleire maskingevær-stillingar i terrenget rundt Olavsklemma og i berghammaren opp for Sjurhaugen. Dei sist nemnde er særleg interessante. Løpegrava går i tronge skar og under steinar gjennom ura.
Øvre sperre er open for flyåtak og det var tilfluktsrom nær dei største anlegga. Eit større rom er sprengt inn i fjellet ved Olavsklemma. Brua over elva ved Sjurhaugen skulle også sprengjast.
Strategi
Alle stillingane er bygde for åtak frå vest. Den kilometer lange strekninga frå brua ved Seltun låg open for eld frå stillingar oppe i dalsidene. Mogelege motorkøyretøy ville verta stoppa lengre oppe av utsprengde murar og eld frå andre sida av elva.